Inspirujące firmy: LSJ - Nie bój się agencji pracy!

09.12.2015 0 komentarzy
Autor: Piotr Żelachowski, Zdjęcia: Krystian Gąciarski

LSJ HR Group to prawdziwy lider w branży doradztwa personalnego i rekrutacji. Współpraca z licznymi firmami zarówno w Polsce, jak i za granicą pozwala firmie LSJ HR Group nieustannie poszerzać bazę ofert pracy i w efekcie prowadzić efektywne rekrutacje na różnych poziomach stanowiskowych. W ramach naszego nowego cyklu, który będziemy prowadzić właśnie z tą renomowaną firmą, postaramy się pomóc wszystkim tym Czytelnikom Hota, którzy myślą o swojej pierwszej wymarzonej pracy. Nie zapomnimy też o Szczecinianach, którzy myślą o zmianie swojego, aktualnego zawodu na taki, który w końcu pozwoli im na realizacje wrodzonych predyspozycji.

 

 

hot°: LSJ HR Group to dziś jedna z wiodących firm z branży HR w regionie, która swoją pozycję umacniała latami. Jakie były początki Państwa działalności?


Katarzyna Opiekulska: To było ponad 13 lat temu, w 2002 roku. Wszystko zaczęło się od własnych doświadczeń, moich i mojego partnera, związanych z pracą w Wielkiej Brytanii. Mam na myśli formalności i związane z tym trudności, z jakimi się zetknęliśmy. To był dla nas impuls. Postanowiliśmy pomagać osobom, które chciałyby, podobnie jak my, uczyć się i pracować w Wielkiej Brytanii. I tak, z chęci pomocy zrodził się pomysł na biznes.

 

Gdy Polska stała się członkiem Unii Europejskiej i Polakom nie były już potrzebne wizy ani pozwolenia na pracę w UK, okazało się, że nasza mała firma dzięki nabytym kontaktom i doświadczeniu, nadal jest potrzebna. Z powodzeniem pomagaliśmy rodakom w znalezieniu pracy. Początkowo skupiliśmy się na pracy zagranicą, a od 2013 r. współpracujemy głównie z lokalnymi pracodawcami.

 

hot°: Lokalni pracodawcy są aż tak atrakcyjni?


Oczywiście! Większość osób nie zdaje sobie sprawy, ile zakładów produkcyjnych i firm jest regionie. Od dużych przedsiębiorstw z kapitałem zagranicznym po firmy informatyczne oraz centra logistyczne. Poszukują one pracowników rożnych szczebli zarówno szeregowych, jak i managerów oraz dyrektorów. To my właśnie znajdujemy dla nich odpowiednie osoby na konkretne stanowiska.

 

 

hot°: Jak wygląda rekrutacja?


Pracodawca zgłasza się do nas określając swoje zapotrzebowania kadrowe. Zdarza się, że musimy go wesprzeć w określeniu profilu, zakresu obowiązków lub cech charakteru kandydata. Kiedy już dokładnie wiemy kogo poszukujemy, korzystamy z naszej wewnętrznej bazy danych oraz publikujemy ogłoszenia na naszej stronie internetowej i w portalach ogłoszeniowych.

 

Pierwsza rozmowa z kandydatem odbywa się zazwyczaj w naszym biurze i jest prowadzona przez jednego z naszych rekruterów. Jeżeli kandydat spełnia wymagania, przygotowujemy jego profil i przedstawiamy go pracodawcy. Spośród przedstawionych osób pracodawca wybiera te, z którymi chce się spotkać. Odbywa się to w różnej formie: od spotkań w naszym biurze lub siedzibie pracodawcy po rozmowy za pośrednictwem internetu, jeżeli firma, dla której rekrutujemy mieści się zagranicą. Zdarza się, że pracodawca zagraniczny zaprasza kandydatów na rozmowę do siebie. Ostatecznego wyboru osoby, którą chce zatrudnić, dokonuje oczywiście przyszły pracodawca.

 

 

hot°: Czy kandydaci płacą za usługę rekrutacji?


Absolutnie nie. Kandydata to nic nie kosztuje. Pokutuje w społeczeństwie mit, że za usługi agencji pracy trzeba płacić. Tymczasem my pobieramy opłaty jedynie od pracodawcy i tylko wtedy, gdy zdecyduje się on zatrudnić przedstawionego przez nas kandydata. To kolejny powód, aby korzystać z usług profesjonalnych agencji.

 

Ponieważ dostajemy wynagrodzenie jedynie wtedy, gdy zrekrutujemy pracownika, działamy szybko i sprawnie, rekrutacje nie trwają długo i są prowadzone na wysokim poziomie. Kandydat ma pewność, że jest odpowiednią osobą na wybrane stanowisko, a profil pracy będzie odpowiadał jego zainteresowaniom oraz kwalifikacjom.

 

 

hot°: Jakie usługi poza rekrutacjami oferuje Państwa firma?


Prowadzimy szkolenia pracowników m.in. w zakresie teambuildingu, kompetencji miękkich, zarządzania oraz szkoleń językowych i kursów dających uprawnienia zawodowe, jak np. praca na wysokościach w Norwegii. Zajmujemy się też Employer Brandingiem, czyli tworzeniem wizerunku pracodawcy.

 

Jest to niezwykle ważne, szczególnie obecnie, gdy chętnych do pracy jest coraz mniej, a wiedza na temat możliwości pracy w regionie oraz znajomość lokalnych pracodawców jest bardzo słaba. Prowadzimy również akcje aktywizujące osoby młode, pokazujące im możliwości lokalnego rynku pracy. Zachęcamy do zdobywania doświadczenia poprzez staże i praktyki, uczymy jak się zaprezentować na stresujących pierwszych rozmowach o pracę oraz jak przygotować ciekawe CV.

 

 

hot°: Najważniejsza rada dla młodej osoby, która właśnie szuka pracy?


Nie bój się agencji pośrednictwa pracy. Coraz więcej pracodawców wybiera tę formę poszukiwania pracowników. Doświadczeni rekruterzy chętnie podpowiedzą co zrobić, aby dostać wymarzoną posadę. Twój sukces to także nasz sukces.

 

Kandydat idealny – przygotowany i zmotywowany

 

hot°: Wysyłamy stosy CV, chodzimy na dziesiątki rozmów rekrutacyjnych, ale żadna nie kończy się propozycją pracy. Dlaczego?


Olga Magda: Jest wiele czynników, które mają wpływ na to, że mimo starań, nie dostajemy pracy. Może być to np. spowodowane pojawieniem się kandydata bardziej pasującego do profilu pracownika, czyli zestawu kwalifikacji, doświadczenia i cech charakteru poszukiwanych przez pracodawcę. I na to zbyt wiele poradzić się nie da. Ale bywa tak, że sami odbieramy sobie szansę, popełniając błędy na różnych etapach rekrutacji - od przygotowania CV, po rozmowę kwalifikacyjną.

 

 

hot°: Jakie to błędy?


Po pierwsze, nie przygotowujemy CV skrojonego na miarę konkretnej oferty pracy. Zazwyczaj osoby szukające pracy mają jedno CV, które wysyłają do różnych pracodawców. To podstawowy błąd. Niezależnie od tego, czy nasze CV trafia do agencji pracy czy bezpośrednio do pracodawcy, powinno być przygotowane pod kątem konkretnej oferty pracy. Ważne, aby podkreślać te dokonania i doświadczenia z poprzednich miejsc pracy, które korespondują z wymaganiami i specyfiką pracy opisanymi w ofercie.

 

Warto się zastanowić, jakie doświadczenia i nabyte umiejętności będą przydatne w nowej pracy. Jeżeli pracowaliśmy dotychczas jako logistyk, a aplikujemy na stanowisko asystenta, to do doświadczenia zawodowego warto dodać takie zadania, jak np. koordynacja pracy biura, kontrola przepływu dokumentów lub zamówienia artykułów biurowych, jeżeli oczywiście takie dodatkowe obowiązki mieliśmy. Jest to szczególnie ważne, gdy wysyłamy CV bezpośrednio do pracodawcy - zazwyczaj nie ma on ochoty ani czasu zastanawiać się w jaki sposób nasze dotychczasowe doświadczenie koresponduje z tym, czego on wymaga.

 



hot°: A jeśli kandydat nie może się pochwalić wieloletnim stażem pracy?


W takim przypadku warto podkreślać np. prace wakacyjne. Ważne, aby wyraźnie oddzielić pracę wakacyjną od stałej, inaczej pracodawca może pomyśleć, że nie potrafiliśmy utrzymać pracy na dłużej.

Praca wakacyjna podczas studiów dodatkowo podkreśli naszą aktywność i pracowitość. Kolejną ważną rzeczą jest zaznaczenie tego, co z danej pracy wynieśliśmy i jaki był jej cel. Posada kelnerki zagranicą nie wnosi wiele, jeśli aplikujemy na stanowisko np. asystentki, ale przedstawienie jej jako pracy w celu nauki języka obcego już tak.

 

hot°: Bywa, że kandydat stara się o pracę na kilku różnych stanowiskach i do agencji pracy trafia kilka CV tej samej osoby. Jeśli przygotuje je „na miarę”, każde z nich będzie inne – czy to nie wygląda podejrzanie?


Absolutnie nie. Firmy, w których pracował, zajmowane stanowiska i czas pracy pozostają przecież te same. Każdy rekruter wie, że na jednym stanowisku można mieć wiele obowiązków i osiągnięć i na pewno doceni fakt, że kandydat poświęcił czas, aby odpowiednio przygotować swoje CV.

 

 

hot°: Następny etap – bardzo stresujący - to rozmowa kwalifikacyjna.


To prawdziwy poligon. Na rozmowie możemy zepsuć dobre wrażenie, jakie zrobiło nasze CV, ale możemy też bardzo je poprawić. Podstawą jest dobre przygotowanie do rozmowy. Warto przypomnieć sobie przykłady z życia zawodowego potwierdzające nasze cechy. np. kiedy ostatni raz wykazaliśmy się kreatywnością, bądź jak sobie poradziliśmy z trudnym klientem. W przypadku stanowisk sprzedażowych warto przedstawiać swoje osiągnięcia w liczbach, ale muszą one być prawdziwe, bo łatwo je zweryfikować.

 

Pracodawcy zwykle pytają dlaczego w ogóle chcemy pracować na stanowisku, o jakie się staramy. Przemyślmy to. Nie odpowiadajmy schematycznie. Jeśli wiemy, że to stanowisko idealne dla nas, przekonajmy o tym pracodawcę. On tego jeszcze nie wie. Nie lekceważmy wyglądu – choć to brzmi banalnie, pierwsze wrażenie jest niezwykle ważne. Zadbajmy o adekwatny do stanowiska ubiór. Nasz wygląd jest naszą wizytówką.

 

Dane
LSJ HR Group
ul. Celna 1, 70-644 Szczecin
tel. +48 91 814 52 52
[email protected]

www.linkedin.com/company/lsj-recruitment

www.goldenline.pl/firma/lsj-hr-group 

LSJ

LSJ

Komentarze

Komentarze

Brak komentarzy.

Nie ponosimy odpowiedzialności za treść wypowiedzi zawartych w komentarzach i opiniach publikowanych przez Czytelników niniejszego serwisu. Publikowane komentarze są tylko i wyłącznie prywatymi opiniamii użytkowników serwisu. Zachowujemy oryginalną pisownię nadesłanych komentarzy.