Inspirujące Firmy: WellServed
Witamy wszystkich czytelników w kolejnej odsłonie naszego nowego cyklu – jak pisaliśmy w zeszłym miesiącu - nie będziemy ograniczać się tylko do dużych prężnie funkcjonujących przedsiębiorstw. Chcemy pokazać, że w naszym mieście powstaje również bardzo dużo start-upów, młodych firm z wielkimi aspiracjami z bardzo różnych branż. W tym miesiącu chcemy opowiedzieć Wam o firmie Well Served, której slogan reklamowy brzmi następująco: „Osobisty kelner w Twojej kieszeni. Przeglądaj menu, zamawiaj i płać bez konieczności oczekiwania”. Rozmawiamy z prezesem firmy: Maksem Kuśmierkiem.
hot°: Czym właściwie jest WellServed? Tylko proszę tak, żeby wszyscy czytelnicy zrozumieli.
Każdy z nas przynajmniej kilka razy spotkał się z sytuacją, kiedy wchodzi do lokalu, siada i mija dobrych kilkanaście minut, zanim podejdzie obsługa niosąc menu i kolejne tyle, zanim przyjmie od nas zamówienie. My znaleźliśmy na to odpowiedź i dlatego powstało WellServed. Jesteśmy aplikacją mobilną na system Android i iOS, dzięki której za pomocą swojego smartfona, możemy złożyć zamówienie w dowolnym momencie pobytu w lokalu, bez konieczności oczekiwania na obsługę. Użytkownicy w swoich telefonach mają dostępne aktualne menu lokalu, z dokładnym opisem i zdjęciami każdej potrawy.
Tym samym unikamy częstych sytuacji „Przepraszamy, ale niestety dzisiaj nie mamy dostępnej tej pozycji, proszę wybrać coś innego”. Goście mają też możliwość podglądu rachunku, czy przywołania obsługi. W skrócie, WellServed to taki osobisty kelner w naszej kieszeni.
hot°: W jaki sposób działa aplikacja?
Sama aplikacja działa na zasadzie kontekstowego przetwarzania zamówień w popularnej „chmurze”. Użytkownik przegląda menu restauracji na swoim telefonie, wybiera pozycję, która go interesuje i zamawia danie, wpisując numer stolika przy którym siedzi. Następnie nasze zamówienie trafia do panelu obsługi, która dostarcza je do naszego stolika. W międzyczasie użytkownik ze strony aplikacji otrzymuje komunikaty „w realizacji” oraz „w drodze”, więc wiemy, że niedługo nasze zamówienie zostanie do nas dostarczone. Po skończonym posiłku możemy wybrać formę płatności (gotówka/karta) i przywołać obsługę.
hot°: Na jakim etapie prac jesteście?
Zakończyliśmy testy aplikacji i nasz produkt jest już gotowy, żeby wejść na rynek.
hot°: Czy któryś lokal skorzystał już z Waszego rozwiązania?
Oczywiście! Naszą aplikację testowała, m.in. Czarna Owca, Mała Tumska, Brama Jazz Cafe i Rucola i, co bardzo nas cieszy, obecnie działamy w każdym z tych lokali. A jeszcze bardziej cieszy fakt, że każdego dnia mamy nowe zamówienia, więc aplikacja sprawdza się w codziennym życiu i podoba się użytkownikom. W tym momencie prowadzimy rozmowy z restauracjami na Podzamczu, więc stay tuned, bo będzie nas więcej.
hot°: Czy myślicie, że klienci i restauratorzy są gotowi na takie rozwiązania?
Mamy świadomość, że nasza aplikacja nie jest dla każdego, ale z pewnością sprawdzi się w lokalach, gdzie jest duża rotacja stolików, długo czekamy na obsługę i gdzie przychodzą osoby zaznajomione z technologią. Od użytkowników słyszymy same pozytywne opinie, bo aplikacja jest bardzo prosta w obsłudze i faktycznie przyspiesza proces zamawiania. Restauratorzy są zadowoleni, bo wiedzą, że dziś telefon towarzyszy nam zawsze i wszędzie, a zastosowanie naszej aplikacji zdecydowanie wyróżni ich na tle konkurencji.
hot°: Czy gdzieś na świecie funkcjonuje coś podobnego?
WellServed to produkt unikalny. Jest to pierwsza aplikacja, która umożliwia użytkownikom składanie zamówień w lokalu przez swój smartfon. Powstały już aplikacje na zasadzie „pick-up” lub dowóz, są też restauracje na świecie, które korzystają z tabletów zamiast kart menu. Jednak, jeśli chodzi o nasz produkt i wszystkie jego funkcjonalności to właśnie my jesteśmy pierwsi.
hot°: Jakie macie plany na rozwój aplikacji? Szczecin? Polska? Świat?
Dokładnie w takiej kolejności! Można powiedzieć, że w Polsce już jesteśmy, ponieważ na podstawie WellServed powstała aplikacja mWars dla pociągów, z tą różnicą, że zamiast stolików w restauracji, posiłki dostarczane są do miejsca siedzącego pasażera. Licząc trasę wszystkich pociągów, z naszą aplikacją łącznie przejechaliśmy już długość równika.
hot°: Jaki problem lokali rozwiąże WellServed?
Zdecydowanie usprawni obsługę gości, szczególnie w lokalach z dużą rotacją stolików. To my, jako goście dyktujemy tempo składania zamówień i jesteśmy na bieżąco ze zmianami menu w lokalu.