Zawód Event Menager: Paulina Łopato Agencja Wonder

05.12.2018
Autor: Piotr Żelachowski, Zdjęcia: Archiwum Agencji Wonder

Satysfakcja, pieniądze, prestiż. Tego w indywidualnej kolejności, oczekujemy od swojej pracy. Dodatkowo chcemy poznawać interesujących ludzi, mieć szansę rozwoju zawodowego i ani przez chwilę nie czuć nudy. I kiedy przychodzi czas na decyzję, na wybór studiów lub zmianę obecnego zawodu – mamy czarną dziurę. Ale my postanowiliśmy Wam pomóc. Znaleźliśmy 10 zawodów, które cieszą się dużym powodzeniem i przedstawiamy je Wam od tzw. kuchni. W tym wydaniu gazety Hot Magazine, rozmawiamy z Paulina Łopato prowadzącą Agencję Wonder o jej doświadczeniach w zawodzie - Event Menagera

 

  

 

 

hot°: Na początek poprosimy o wyjaśnienie pojęcia „Event Menager”. Jak opiszesz swój zawód w kilku zdaniach?
Jak przeczytałam to pytanie od razu nasunął mi się „mem” - obrazek z internetu opisujący zawód. „Nasi znajomi myślą, że popijamy drinki z gwiazdami, według rodziców robimy małe imprezy dla dzieci, klienci myślą że siedzimy przed komputerem i spijamy kawki, my myślimy że jesteśmy superbohaterami, a tak na prawdę „gasimy pożary” … Myślę, że to najkrótszy i najbardziej trafny opis, ale już tak całkiem poważnie – Event Menager to osoba tworząca typowe i nietypowe wydarzenia o różnej tematyce dla różnych klientów. Jest to zawód tysiąca umiejętności, przez wzgląd na różnorodność branż, z którymi mamy do czynienia.

 

hot°: Co należy do typowych obowiązków event managera?
Myślę, że nie ma typowych obowiązków w tej branży, każda realizacja jest na swój sposób nietypowa i zmusza do poszerzania umiejętności. Wydaje mi się, jednak że to co powinien posiadać dobry eventowiec – to kreatywna głowa! - bez niej w zawodzie ani rusz. Oprócz tego: umiejętność dobierania podwykonawców i kierowania dużym zespołem. Event menager jest jak dyrygent, który kieruje orkiestrą, myślę że to idealne porównanie, bo niekiedy musimy kierować zespołem kilkudziesięciu osób. Kiedy eventowiec jest odpowiedzialny za imprezę, od początku do końca. Od zapewnienia usługi sprzątającej i sanitarnej, po organizacje koncertów, zapewnianie riderów, artykułu w mediach i projektów graficznych.

 

Zobacz także - TATUAŻ TO NIE TYLKO RYSUNEK!


hot°: No właśnie… Jakie umiejętności czy predyspozycje charakteru potrzebne są do twojego zawodu?
Zdecydowanie tak jak pisałam wcześniej, najlepiej w zawodzie odnajdą się osoby kreatywne, otwarte i kontaktowe, odrobina szaleństwa również wskazana. :) Praca polega na ciągłym rozwoju, więc trzeba chcieć się rozwijać, umieć robić wiele rzeczy naraz, i co się z tym wiąże - często praca jest pod presją stresu i czasu. Przy realizacji dużych wydarzeń, event menager musi mieć świadomość konsekwencji działań i mieć ogromną umiejętność przewidywania zdarzeń właśnie po to aby gasić te przysłowiowe pożary.Spokój i opanowanie również wskazane, ale czasem o to ciężko ;)

 

  

 


hot°: Jakie są plusy i minusy bycia event menagerem? Czy lubisz swoją pracę?
Uwielbiam to co robię!, I jak to mówią: rób to co kochasz a nigdy nie będziesz w pracy. Od zawsze ciągnęło mnie do eventów, już na studiach zajmowałam się organizacją wydarzeń dla uczelni, potem branża ciągle mi się przewijała, aż w końcu przyszedł czas na własną firmę.

 

Plusem pracy w eventach, to przede wszystkim różnorodność w działaniach i ciągły rozwój. Jestem osobą bardzo dynamiczną i męczy mnie robienie dłużej jednej czynności, dlatego też idealnie odnajduje się w tym co robię. Czymś fajnym - co wiąże się z moim zawodem jest poznawanie wielu interesujących i znanych ludzi.
To co najbardziej kocham w mojej pracy: to możliwość wymyślania niemalże nierealnych rzeczy, tworzenie ich i oglądanie jak się urzeczywistniają, a na końcu: satysfakcja z dobrze wykonanej roboty.


Ale oczywiście jak w każdej pracy są minusy, aczkolwiek jest ich niewiele. Na pewno zajęte weekendy i okres letni, wtedy mamy tzw. sezon i najwięcej realizacji. Kiedy znajomi leżą na plaży i się delektują urlopami, ja rozkładam namioty :). Praca w eventach jest ciężką wielogodzinną pracą, czasami dostarczającą dużą ilość stresu. Często mamy do czynienia z trudnymi klientami, i trudno jest nie myśleć o pracy po pracy.


hot°: Jak wygląda typowy dzień twojej pracy? Czy w ogóle w tej pracy są typowe dni?
Hmm, bywa trochę typowych dni, jak w każdej pracy czasem trzeba przyjść na 8.00 i siedzieć 8 godzin nad papierami robiąc rozliczenia, ale jednak faktycznie więcej bywa tych nietypowych, szczególnie jeśli robiąc ofertę wpadnie się na jakiś „genialny plan” w stylu: „budowania wieży z rurek w kosmosie” Jeśli klient to kupi to trzeba kombinować jak wysłać autokar na marsa.. Tak zaczyna się nietypowy dzień :)

 

  


hot°: Opowiedz nam o ostatnim projekcie z którego jesteś dumna …
Generalnie to jestem dumna po każdym większym projekcie, który realizuje, ale może powiem o 4 „życiowych” z których jestem wyjątkowa dumna i jednym ostatnim zrealizowanym.
Ostatnią realizacja było otwarcie salonu Volvo Auto Bruno w Szczecinie w październiku tego roku. Volvo jest naszym stałym klientem: ufają nam i naszym pomysłom. Dlatego, też pozwalają nam robić odjechane rzeczy i tak stało się tym razem. Na imprezę zagościł sam Prezes Volvo Car Poland, co było dla nas ogromnym komplementem.


Natomiast moimi „życiówkami” była organizacja w 2016 imprezy miejskiej dla dzielnicy Wola w Warszawie na kilkanaście tysięcy osób z koncertem Sylwii Grzeszczak. Organizacja Jarmarku Bożonarodzeniowego dla Świnoujścia w 2016. Imprezy z okazji otwarcia szczecińskiego dworca PKP oraz koordynacja w realizacji szczecińskiego Horror House - bardzo miło wspominam wszystkie realizacje. Branża eventowa nauczyła mnie, że nie ma rzeczy niemożliwych, wszystko da się zrobić wystarczy tylko otwarty umysł i trochę wyobraźni.

 

 

Agencja Wonder Paulina Łopato
kom. 517 870 733
www.facebook.com/wonderAgencja

 

Zawód Event Menager: Paulina Łopato Agencja Wonder

Zawód Event Menager: Paulina Łopato Agencja Wonder