Betty Szczecińska – gadżety z miłości do miasta
Gadżety z miłości do miasta! Betty Szczecińska to marka, która od 2018 roku zachwyca mieszkańców i turystów unikalnymi gadżetami inspirowanymi Szczecinem. Za projektami stoi Beata Pawluczuk-Wrzecińska, która łączy artystyczną pasję z lokalnym patriotyzmem. Co sprawia, że ich produkty cieszą się tak dużą popularnością? Dowiecie się z wywiadu!
hot°: Zacznijmy od początku: Jak zrodził się pomysł na stworzenie marki Betty Szczecińska i skąd inspiracja do projektowania gadżetów związanych ze Szczecinem?
B.S. Na wstępie dziękujemy za zaproszenie i możliwość opowiedzenia o naszej pracy. Betty Szczecińska to marka lokalna, która powstała w 2018 roku. Dość spontanicznie powstały pierwsze produkty i ruszyliśmy na pierwsze Dni Morza z naszym skromnym wtedy jeszcze stoiskiem.
Produkty spotkały się z dużą aprobatą mieszkańców, co zachęciło nas do dalszej pracy. Wszystkie nasze projekty tworzy jedna osoba, a zarazem pomysłodawczyni i właścicielka firmy, szczecinianka, absolwentka naszego Liceum Plastycznego oraz Uniwersytetu Szczecińskiego – Beata Pawluczuk-Wrzecińska.
Jedna z zaprzyjaźnionych drukarni zaproponowała, że wykona kubki z naszymi grafikami, i tak to się zaczęło. W roku 2019 zostaliśmy laureatem marki miasta „Zrobione w Szczecinie”. Oferta firmy poszerzyła się o inne gadżety: koszulki, kubki, magnesy – chętnie kupowane zarówno przez szczecinian, jak i turystów
hot°: Które z Waszych produktów cieszą się największą popularnością wśród klientów? Prosimy o taką listę top trzy!
Numer jeden to koszulka z dźwigami – projekt przedstawiający dźwig unoszący napis "Szczecin". Założeniem tego projektu było przesłanie, że w dużym stopniu właśnie dźwigi stoczniowe odbudowały to miasto.
Numer dwa to stosunkowo nowy projekt – kubek i torba z kotem Gackiem, nowym szczecińskim bohaterem.
Numer trzy to czarno-biała grafika widoku miasta i trasy zamkowej. Wszystkie projekty są ręcznie rysowane lub projektowane z wykorzystaniem grafiki komputerowej.
hot°: Jakie elementy związane ze Szczecinem najczęściej pojawiają się w Waszych projektach? Czy to charakterystyczne miejsca, symbole czy wydarzenia?
Nie będę oryginalna, jak powiem, że ulubione miejsca szczecinian to Wały Chrobrego, Jasne Błonia, ale również symbole takie jak pasztecik szczeciński czy paprykarz szczeciński.
hot°: Który projekt jest dla Was szczególnie ważny lub wyjątkowy i dlaczego?
Pewnie projekt biało-czarnej grafiki z trasą zamkową, ponieważ był pierwszym naszym projektem i do dziś cieszy się dużym zainteresowaniem.
hot°: Jakie są reakcje mieszkańców i turystów na Wasze gadżety? Czy macie jakieś wybrane opinie, które zapadły Wam w pamięć?
Tak, jedna pani kiedyś powiedziała, że wysoko postawiliśmy poprzeczkę, jeśli chodzi o jakość projektów. Nagrodą dla nas jest też zawsze uśmiech klientów przy stoisku, ponieważ nasze projekty cechuje humor i dystans – zwyczajnie rozweselają naszych klientów.
hot°: Czy produkty Betty Szczecińskiej można znaleźć w sklepach stacjonarnych, czy skupiacie się głównie na sprzedaży online?
Stawiamy głównie na sprzedaż bezpośrednią, czyli mamy stoiska na wszystkich największych szczecińskich imprezach. Jednak nasze produkty można znaleźć również w zaprzyjaźnionych sklepikach. Mam wrażenie, że nasi klienci najchętniej kupują bezpośrednio u nas, bo lubią z nami porozmawiać.
hot°: Czy mieliście okazję realizować zamówienia specjalne, np. gadżety na wydarzenia lokalne lub na zlecenie firm?
Tak, co prawda na terenie Niemiec – nasze obrazy olejne zwróciły uwagę niemieckiego dewelopera i zostaliśmy zaproszeni do współpracy. Na jubileusz firma zamówiła serię obrazów przedstawiających architekturę. Ponadto firmy szczecińskie zamawiały u nas gadżety na wydarzenia firmowe.
hot°: Jak zdobycie nagrody "Zrobione w Szczecinie" wpłynęło na Waszą działalność i rozpoznawalność marki?
Uczestniczymy w wielu imprezach organizowanych przez miasto. Otrzymujemy od miasta pomoc w zakresie reklamy i promocji. Marka „Zrobione w Szczecinie” kojarzy się klientom z dobrą jakością i prestiżem, co bardzo nam pomaga.
hot°: Dobre pytanie na koniec: Jakie macie plany na przyszłość? Czy widzicie potencjał w dalszym promowaniu Szczecina poprzez Wasze produkty?
Jak najbardziej! Zamierzamy w dalszym ciągu rozwijać markę. Jest zainteresowanie tego rodzaju produktami, a nasi klienci sprawiają, że mamy przyjemność z tego, co robimy. Otrzymujemy od nich duży ładunek energii zwrotnej, za co dziękujemy. Dla nich właśnie będziemy działać dalej!
https://www.facebook.com/bettyszczecinska
https://www.instagram.com/betty_szczecinska
Komentarze
Brak komentarzy.