Czwartkowe Spotkania Social Media
Czwartkowe Spotkania Social Media to co miesięczne i jak nazwa wskazuje czwartkowe spotkania dla wszystkich zainteresowanych tematyką social media, marketingu i rozwoju osobistego. Ten cykl imprez to przede wszystkim ciekawe prelekcje, możliwość nawiązania inspirujących znajomości i integracji z ludźmi dla których social media to praca lub pasja. W marcu ta popularna inicjatywa obchodzi swoje drugie urodziny, z tej okazji rozmawiam z Kacprem Skoczylasem, pomysłodawcom i głównym organizatorem wydarzenia w Szczecinie.
hot°: Jak zaczęła się twoja przygoda z mediami społecznościowymi? Kiedy zaiskrzyło i stwierdziłeś czy pomyślałeś „najwyższy czas na integracje środowiska”?
Kilka lat temu kiedy zacząłem zawodowo zajmować się marketingiem i komunikacją zauważyłem, że w Szczecinie brakuje spotkań dla osób interesujących się między innymi właśnie mediami społecznościowymi. Postanowiłem zrobić mały research i na jednej z grup tematycznych na Facebooku poznałem pomysłodawcę serii warszawskich spotkań, które nazywają się „Czwartki Social Media”.
Napisałem do niego, że chciałbym rozwinąć markę w Szczecinie…i z tego co słyszę od ludzi z branży – idzie mi całkiem nieźle. :) Czwartki rozwijają się naprawdę dobrze, obecnie ta forma funkcjonuje w 13 miastach.
hot°: Dlaczego akurat wybrałeś taki kierunek? Czy twoja praca zawodowa łączy się z social media? Czy po prostu lubisz „fejsika”?
Tak jak pisałem – zawodowo zajmuję się marketingiem, a media społecznościowe w ostatnich latach stały się narzędziem, któremu warto poświęcić dużo uwagi. Powstaje coraz więcej serwisów, które są dedykowane nie tylko rozrywce, ale również nawiązywaniu relacji biznesowych (Linkedin), czy szybkiej wymianie informacji (Twitter). Warto wiedzieć jak je dobre wykorzystywać, budując własną markę lub wizerunek firmy, w której pracujemy.
hot°: Kto przychodzi na Czwartkowe spotkania?, a z drugiej strony, kto jest zapraszany na prowadzenie poszczególnych spotkań – co jest kluczem wyboru prelegentów?
Jeśli chodzi o uczestników to są to 2 grupy: osoby, które zaczynają swoją przygodę z marketingiem i chcą się czegoś nauczyć oraz te trochę bardziej doświadczone, które skupiają się na integracji oraz wymianie wiedzy. Jeśli natomiast chodzi o prelegentów, to staram się żeby byli to specjaliści z całego kraju, którzy zajmują się różnymi obszarami nowoczesnego marketingu.
hot°: Jakie są plusy uczestnictwa w spotkaniach i Czwartkowej społeczności ? Integracja, szansa na nową pracę, wymiana opinii, dobra zabawa?
Organizując spotkania kładę nacisk przede wszystkim na walory edukacyjne i integracyjnie. Zależy mi na to aby uczestnicy mogli edukować się w luźnej, często pubowej atmosferze. Generalnie jednak ważne są wszystkie obszary budowania relacji. Czwartkowicze nie tylko poznają się w strefie zawodowej, w skali kraju mamy już na koncie śluby kilku osób, które poznały się na naszych spotkaniach.
hot°: Która edycja utkwiła Ci szczególnie w pamięci?
Nie chcę faworyzować żadnego z występujących, także powiem ogólnie, że wyjątkowo mocno w pamięć zapadają te spotkania, na które przyjeżdżają doświadczeni prelegenci z dużą umiejętnością angażowania grupy. Jednak lubię również debiuty – dla wielu gości, prezentacja na Czwartkach była pierwszą w ich karierze i dzięki niej otworzyły im się nowe perspektywy zawodowe. Sam staram się wyszukiwać takie „perełki” i proponować im wystąpienia.
hot°: Wymień proszę trzy najciekawszych prelekcje z poszczególnych edycji.
Prezentacja Pawła Krzycha na temat publikacji zdjęć dzieci w social media, prelekcja Tomasz Gierwiatowskiego ze Szczecińskiej Ligii Superbohaterów, który mówił o pomaganiu innym używając Facebooka, oraz przezabawna i szalenie merytoryczna prezentacja Michała Jastrzębskiego na temat porno w mediach społecznościowych.
hot°: Jakie masz plany na dalszy rozwój Czwartków?
Planując kolejne spotkania stawiam przede wszystkim na merytorykę i możliwość integracji. Chciałbym w tym roku ściągnąć jeszcze więcej prelegentów z dalekich zakątków kraju. Dla wielu z nich wizyta na Czwartkach bywa pierwszą w naszym mieście, także spotkania pełnią również rolę wizytówki Szczecina, jako miasta nowoczesnego, podążającego za nowoczesnymi trendami i formami edukacji.
hot°: A teraz z innej beczki – poproszę o trzy (albo więcej) złote zasady obecności w mediach społecznościowych. Taki swoisty savoir vivre według specjalisty, jakim niewątpliwie jesteś…
Ciężko będzie to zrobić w kilku punktach, zazwyczaj szkolenia na ten temat zajmują mi kilka godzin. Jeśli jednak miałbym wymienić 3 najważniejsze z punktu widzenia prowadzenie komunikacji biznesowej to byłyby to:
Pierwsza: Świadomość obecności / cel – musimy wiedzieć po co jesteśmy w social media i jakie cele chcemy dzięki temu osiągnąć,
Druga: Dostosowanie komunikacji do grupy docelowej – powinniśmy udostępniać takie treści, które będą dobrze dopasowane do naszych fanów – potencjalnych klientów / partnerów,
Trzecia: umiejętność prowadzenia dialogu – będąc w mediach społecznościowych musimy pamiętać o rozmowie i prowadzeniu dwustronnej komunikacji. Tylko tak jesteśmy w 100% spełnić oczekiwania naszych klientów w tym kanale. Mam nadzieję, że pomogłem.
Komentarze