Spec Cars
W ramach naszych hotowskich cyklów o firmach przedstawiamy Wam szczecińskie firmy / sklepy / warsztaty i inne miejsca usługowe, które łączy jeden mianownik - są godne polecenia!, i do których warto się zwrócić o pomoc w ważnej sprawie. W lipcu z przyjemnością odwiedziliśmy zakład naprawy samochodów Spec Cars, który zajmuje się mechaniką samochodową, diagnostyką komputerową i przeglądami oraz lakierowaniem samochodów i naprawami powypadkowymi. Profesjonalizm, ogromny szacunek do klienta, powoduje że Spec Cars to firma godna polecenia! Przekonacie się czytając nasz wywiad…
Jaka jest historia Państwa drogi zawodowej? Czy zawsze ciągnęło Państwa do motoryzacji i mechaniki czy był to raczej przypadek, zrządzenie losu? ;)
Od zawsze rodzinnie byliśmy związani z branżą motoryzacyjną, każdy z nas wcześniej pracował w różnych serwisach samochodowych. Podczas pracy w innych warsztatach zdobywaliśmy doświadczenie, mieliśmy szansę obserwować ich funkcjonowanie od środka, dzięki temu mogliśmy wyciągać wnioski i wymieniać się spostrzeżeniami.
Pewnego dnia, podczas dyskusji o swoich przemyśleniach i o tym co nam się podoba, a co nie, stwierdziliśmy spontanicznie, że chyba dopiero gdy otworzymy swój warsztat, to wszystko będzie tak, jak być powinno. I właśnie tak to się zaczęło, w 2012 roku. W efekcie w lipcu będziemy świętować okrągłą rocznicę - dekadę w szczecińskiej branży motoryzacyjnej :)
Kto tworzy Państwa zespół?
Dzisiaj nasz zespół tworzą wyjątkowi ludzie, prawdziwi pasjonaci. Nasi pracownicy (a chyba bardziej pasuje określenie drużyna :)), to fascynaci swojego fachu. Każdy, nawet w życiu prywatnym, interesuje się tym, co robi zawodowo.
Z chłopakami ciągle wymieniamy się nowinkami, poszerzamy swoją wiedzę, inspirujemy się wzajemnie. Dzięki temu zadania, których się podejmujemy, wykonywane są precyzyjnie i z należytą starannością, jednocześnie ciągle się rozwijając. Mogę powiedzieć, że do każdego samochodu podchodzimy jak do swojego. Wspólnie z ojcem prowadzimy Spec Cars z podziałem na działy. Ojciec prowadzi mechanikę, a ja zajmuje się naprawami powypadkowymi i lakiernią.
Jakie wykształcenie trzeba mieć aby zostać mechanikiem? Lub inaczej – jakie cechy powinien mieć dobry mechanik?
Jeżeli chodzi o wykształcenie, to wg mnie nie ma większego znaczenia. Zdecydowanie najważniejsze u mechanika jest myślenie (logiczne i przestrzenne), umiejętność przewidywania, chłonny i otwarty umysł, dobra pamięć i zamiłowanie do zawodu. W parze powinny iść zdolności manualne i opanowanie. Reszta to praktyka, idące za tym doświadczenie i chęć rozwoju.
W jakich usługach specjalizuje się Państwa firma?
Wiodącą działalnością Spec Cars, to szeroko pojęta mechanika (rozrządy, obsługa serwisowa, naprawa zawieszenia, naprawa układów hamulcowych, remonty kapitalne silników, obsługa klimatyzacji, diagnostyka komputerowa oraz manualno-sensoryczna i wiele innych) i lakiernictwo. Zajmujemy się również naprawami powypadkowymi oraz wizualnymi modyfikacjami samochodów. Likwidujemy szkody na zasadach bezgotówkowych z polisy OC oraz AC. Jako warsztat oferujemy również ocenę stanu pojazdów przed zakupem.
Modyfikacje, których się podejmujemy, mają głównie na celu podniesienie/podkreślenie walorów estetycznych samochodów. Przy doposażaniu samochodów w ospoilerowanie czy alufelgi, korzystamy głównie z polskich producentów np. Maxton Design (https://www.instagram.com/maxtondesign_official), Reventon ( https://www.instagram.com/reventon_carbon ), czy Turismo Wheels ( https://www.instagram.com/turismo_wheels). Dzięki temu rozwijamy wspólnie polską branżę tuningową, która naprawdę nie odbiega od standardów międzynarodowych.
Mogę śmiało powiedzieć, że akcesoria od tych producentów są wykonane starannie i doskonale spełniają swoje zadanie, w subtelny, a zarazem zdecydowany sposób dodają charakteru modyfikowanym samochodom. Trafiają się klienci, którzy chcą coś zmienić w swoim samochodzie, ale nie mają odpowiedniej wiedzy i sprecyzowanej koncepcji - wtedy służymy radą.
Często dzielimy się wiedzą, wizją i spostrzeżeniami. Pozwala to wspólnymi siłami tworzyć ciekawe projekty. Głównie stawiamy na wyważoną stylistykę i estetyczne wykonanie oraz funkcjonalny montaż. Zajmujemy się również obsługą i naprawą samochodów sprowadzonych z USA, Kanady, Dubaju, czy Japonii.
Widzieliśmy niektóre z Państwa prac. Wizualne ulepszenia robią wrażenie. Jakie było najdroższe/najciekawsze auto, które „tuningowaliście”?
Bardzo miło to słyszeć. Ciężko jest faworyzować tutaj którykolwiek z samochodów, bo było wiele egzotycznych i ciekawych modeli. Najdroższy ? Hm…. Nie wiem czy najdroższa, ale na pewno bardzo interesująca modyfikacja (zwłaszcza, że byliśmy pierwsi w Polsce): montaż pakietu Reventon do BMW M8 Competition.
Wyjątkowo ciekawy projekt, gdyż świeżo po zaprojektowaniu i wyprodukowaniu pakietu wykonanego z carbonu, mieliśmy okazję przetrzeć szlaki dla tego modelu. Ciekawostką jest to, że projekt jest dalej rozwijany i jeszcze nie nadszedł moment, żeby zaprezentować go w całości, ale możemy podzielić się zajawką.
Do tej pory można było go zobaczyć na instagramie tylko na naszym story. Najbardziej egzotyczny? Wydaje mi się, że to było Lamborghini Gallardo Spider z końca produkcji, również Audi R8 1/200, czy Range Rover Evoque Cabrio (wszystkie samochody są na IG poza M8). Naprawdę ciężko jednoznacznie wskazać taki samochód. Często pracujemy przy ciekawych egzemplarzach :)
Jakie było najtrudniejsze wyzwanie, któremu stawiliście czoła w ostatnim czasie?
W ostatnim czasie największym wyzwaniem była przeprowadzka na nową lokalizację. A jeżeli chodzi o samochody, to pytanie jest o tyle trudne, że ciężko o jednoznaczne wskazanie. Do nas często trafiają naprawdę trudne przypadki. Jest jeden projekt, który był wyjątkowo pochłaniający i wymagający: Chevrolet Camaro Type LT z 73 roku (profil na instagamie https://www.instagram.com/mychevy_73)
To zdecydowanie jedno z chyba najbardziej emocjonalnych wyzwań, bo zdążały się chwile słabości i zwątpienia. Nasze dążenie do perfekcji było w tym przypadku jednocześnie przekleństwem i błogosławieństwem. Podkreślam z tego miejsca, żeby rozwiać pytania: z reguły nie zajmujemy się klasykami, ale to była wyjątkowa sytuacja. Jest dowodem na to, że nie boimy się podjąć wyzwania i odejść od utartych schematów.
Czy praca mechanika to trudna praca? Jakie są plusy i minusy tego zawodu?
Ciężko odpowiedzieć. Pytanie, co dla kogo jest trudne? Pewne jedynie jest, że to zawód wymagający cech, o których już wspomniałem wcześniej. Jak w każdym zawodzie - jeżeli kochasz to, co robisz, to nie czujesz, że pracujesz dlatego, że musisz, tylko dlatego, że chcesz. Jak w każdej branży: zaangażowanie umożliwia rozwój, ale też pozwala się spełniać. Parafrazując klasyka: odpowiedz sobie na pytanie, co w życiu lubisz robić, a potem zacznij to robić (i zrób z tego źródło zarobku!).
Czym jest usługa door-to-door?
Odbiór i zwrot klientowi pojazdu z dowolnego adresu. Usługę wprowadziliśmy w czasie pandemii, w odpowiedzi na potrzeby klientów. Każdy z nas pamięta, jak niezbędne było dostosowanie codzienności, w tym i zakresu oferowanych usług do rzeczywistości, której nikt się spodziewał.
I pytanie na koniec – ulubione auto? ;)
W sumie nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie. Mam wiele ulubionych samochodów. Widzę wiele kategorii, a w każdej mogę wymienić więcej, niż jeden model. Myślę, ze przez to tym trudniej wskazać ten jeden, jedyny. Uwielbiam motoryzację, przez co nie potrafię patrzyć na samochody „zerojedynkowo” - ich piękno jest wielowymiarowe i często niejednoznaczne :) Miłość do motoryzacji to otwarte serce i szukanie piękna w (prawie) wszystkich samochodach.
Powinniśmy wiedzieć coś jeszcze o Spec Cars?
Może ciekawostką będzie, że prowadzimy program lojalnościowy. Naprawiając u nas samochód na dziale mechanicznym klienci zbierają punkty. Uzbieranymi punktami można pomniejszyć swój kolejny rachunek za naprawę. Ponadto prowadzimy historię napraw mechanicznych.
Adres: Milczańska 31d
[email protected]
tel. 515 588 590 mechanika, tel. 666 668 190 lakiernia/powypadkowe
https://www.facebook.com/speccars1
https://www.instagram.com/gianmarcoglossy
www.speccars.eu
Komentarze
Brak komentarzy.