Spiżarnia Szczecińska

19.05.2017 0 komentarzy
Autor: Dawid Korniak, Zdjęcia: Archiwum Restauracji

W maju pragniemy przedstawić wam bardzo ciekawe miejsce na kulinarnej mapie Szczecina. Spiżarnia Szczecińska, to lokal, w którym zadowolenie klientów znajduje się na pierwszym miejscu. Świetnym ruchem było wprowadzenie kącika dla dzieci, który cieszy się olbrzymią popularnością. Restauracja słynie z nietuzinkowej karty, w której można znaleźć ciekawe polskie smaki, lecz w nowoczesnej odsłonie. Spiżarni Szczecińska przechodzi właśnie tak zwaną (r)ewolucję bez Magdy, a co to oznacza? Z pewnością dowiecie się tego czytając poniższy wywiad.

 

 

hot°: Wiemy że Spiżarnia Szczecińska przechodzi (r)ewolucję bez Magdy, której rezultaty robią wrażenie, co poruszymy już za chwilkę. Na początek muszę zapytać o jedzenie. Spiżarnia Szczecińska, to znane, polskie smaki – we współczesnej odsłonie. Zatem które z nich, smakują jeszcze lepiej w nowoczesnym wydaniu?


Można u nas znaleźć takie klasyki, jak buraki, boczek, ziemianki, karkówka, groszek itd., czyli wszystko to, z czym mieliśmy do czynienia jako dzieci. Sekret leży w tym, że przenosimy te smaki na wyższy poziom. Na poziom restauracyjny. Weźmy taki boczek dla przykładu. Jak smakuje wszyscy wiemy. Mało kto by się spodziewał że można o niego oprzeć całe danie. A jednak. Pieczony 20 godzin, podany z grillowanymi warzywami, puree ziemniaczanym oraz sosem piwnym smakuje po prostu niesamowicie. Co prawda z początku Goście lekko kręcą nosem zamawiając to danie, kiedy jednak smaki eksplodują na języku - sytuacja diametralnie się zmienia. Komentarze typu „TO jest boczek?!” albo „WOW! Przesada!” są po prostu bezcenne.

 


hot°: Przeglądając Wasze zdjęcia nie można oprzeć się wrażeniu, że do podania potraw przywiązujecie tyle wagi, co do smaku. Dania na talerzach prezentują się znakomicie. Czy wasz kucharz jest artystą? ;)


Udało nam się obudzić w naszych nowych szefach kuchni oraz kucharzach dusze artystów. Opracowaliśmy dla nich autorskie szkolenie z zakresu estetyki, formy, tekstury, konsystencji oraz przesłania. Dzięki temu każde danie w jakiś sposób zaskakuje. Goście często robią zdjęcia dań i wrzucają na Facebook, czy Instagram. Najlepsze jest to, że pomimo całego artyzmu, wyszukania i faktu, że nie wykorzystujemy gotowców ani mrożonek, ceny są wciąż bardzo przystępne :) Trzeba jednak zaznaczyć że równie dużo wagi przywiązujemy do potraw, jak i obsługi oraz wystroju lokalu.

 

hot°: Jest wiele lokali, które serwują kuchnię polską. Czym przyciągacie do siebie klientów, a co Was wyróżnia?


Tam gdzie większość lokali myśli i mówi o sobie w kontekście restauracji charakteryzującej się konkretną kuchnią, tak my mówimy i myślimy o sobie w kontekście marki dostarczającej konkretne wrażenia. Goście nie przychodzą do nas po prostu zjeść, lecz po to, by dobrze spędzić czas w towarzystwie swoich bliskich. My zapewniamy tło, w którym czują się komfortowo.


Na to tło składają się właśnie świetne dania, przyjazna obsługa oraz intymny klimat lokalu. Spiżarnia Szczecińska, to miejsce, w którym można się poczuć jak u siebie. Dodatkowo wyróżnia nas tempo rozwoju. O ile mamy stałą kartę podstawową, o tyle jest ona co tydzień wzbogacana wkładką z dodatkowymi daniami. Nasi kucharze wiecznie szukają nowych pomysłów, smaków i kompozycji. U nas zawsze znajdziesz coś nowego, lepszego, niż tydzień wcześniej.


hot°: Z naszych informacji wynika, że w wina zaopatruje Was znana szczecińska marka Wine Center. Oczywiście każde wino pasuje do innego dania, ale może są takie, które najczęściej są przez Was rekomendowane?


Rekomendujemy wina zgodne z preferencjami naszych gości. Często odwiedzają nas wielbiciele wina w drodze na wydarzenie do Filharmonii bądź zaraz po nim. Każde z nich jest wysokiej jakości i naprawdę nie można na nie narzekać. Właściciel Wine Center, który szkolił naszą załogę, często nas odwiedza i pilnuje, aby wszystko było jak należy. Jest wymagający, ale przynosi to rezultaty. To jest dla nas ekstremalnie ważne, gdyż nasi goście wymagają odpowiedniej jakości win, którą jesteśmy zdeterminowani dostarczyć.

 


hot°: W Spiżarni Szczecińskiej macie kącik dla maluchów - świetne rozwiązanie! Czy można o Was powiedzieć, że jesteście restauracją adresowaną do całych rodzin?


Można by powiedzieć, że jesteśmy restauracją adresowaną do całych pokoleń!:) Sam kącik dla dzieci jest według rodziców genialny. Zdarzało się, że wręcz dziękowali obsłudze za chwilę spokoju. Dzieci są kochane, wiadomo, ale potrafią zamęczyć. Kto ma małe dzieci ten wie, że czasem ciężko o chwilę spokoju. U nas jednak rodzice mogą po prostu zjeść, poczytać książkę, porozmawiać i się o nic nie martwić, podczas gdy dziecko bawi się z rówieśnikami. Sala pełna uśmiechniętych dzieci – sam cukier:)

 


hot°: Prosimy polecić naszym Czytelniom, trzy potrawy, które koniecznie trzeba zamówić, będąc u Was w maju.


To musi być niesamowity boczek z grillowanymi warzywami, soczysta pierś z gęsi na kaszy bulgur z musem mango oraz genialne pierogi ruskie z zasmażką. Mógłbym wymieniać dalej, ponieważ karta jest naprawdę dobra, a dania starannie dopracowane. Żadne słowa jednak nie zastąpią spróbowania dań osobiście. Dodam tylko, że karta jest dopiero w pierwszym stadium rozwoju i dalej będzie… tylko lepiej. Zapraszam!

 


hot°: Wróćmy jeszcze do (r)ewolucji w Spiżarni bez Magdy. Na czym ona polega?


O ile restauracja funkcjonuje od niedawna, o tyle wciąż nie zdążyła w pełni rozwinąć swojego potencjału. Cała (r)ewolucja polega na tym, że w miejsce dostarczania jedzenia jako restauracja, dostarczamy wartość na jakiej gościom podświadomie zależy najbardziej. Do realizacji tego celu, właściciele restauracji zaprosili nasze studio kreatywne Pragmatic.Studio.


Jako że nie jesteśmy restauratorami i nigdy nie mieliśmy do czynienia z kuchnią, stwierdziliśmy że jest to świetne wyzwanie dla naszej metodologii rozwoju marek. Byliśmy pewni że skoro sprawdziła się wszędzie indziej, sprawdzi się i tutaj, pomimo braku wiedzy na temat sektora :)

 


hot°: No właśnie. Czy to jest możliwe, aby rozwinąć restaurację - bez wiedzy na temat tego jak się coś takiego tworzy?


Jasne! Pamiętajmy, że tworzenie firmy opiera się głównie o tworzenie marki dostarczającej konkretnej usługi. Od dostarczenia usługi, mamy szefów kuchni, managerów oraz obsługę sali. Tworzenie marki oparliśmy o naszą ekspertyzę w dziedzinie oraz o metodologię pierwszych zasad stosowaną np. Elona Musk'a, twórcy PayPal, SpaceX, czy Tesla Motors.


Jest to metodologia, która pozwala nie myśleć o przedsięwzięciu na zasadzie analogii i oderwać się od tego, co jest postrzegane za normę w danym sektorze. Dzięki tak świeżemu podejściu można dostrzec potencjał w miejscach, w których inni potencjału nie widzą. Weźmy na przykład animatorkę dla dzieci, która stała się natychmiastowym hitem. Ten ruch był tak oczywisty, że wciąż zachodzimy w głowę jak restauratorzy z krwi i kości na to nie wpadli.

 


hot°: Bardzo ciekawe. Jakieś ostatnie słowa dla czytelników?


Oczywiście :) Spiżarnia Szczecińska, to restauracja dla szczecinian. Dopiero rozpoczyna swoją roczną podróż rozwojową. Zachęcam do odwiedzin, skosztowania dań i obserwowania tego jak staje się jednym z miejsc definiujących krajobraz Szczecina!

 

Spiżarnia Szczecińska
Plac Hołdu Pruskiego 8
tel. 91 488 88 81
www.facebook.com/SpizarniaSzczecinska/
www.spizarniaszczecinska.pl

 

 

Spiżarnia Szczecińska

Spiżarnia Szczecińska

Zapisz

Komentarze

Komentarze

Brak komentarzy.

Nie ponosimy odpowiedzialności za treść wypowiedzi zawartych w komentarzach i opiniach publikowanych przez Czytelników niniejszego serwisu. Publikowane komentarze są tylko i wyłącznie prywatymi opiniamii użytkowników serwisu. Zachowujemy oryginalną pisownię nadesłanych komentarzy.