Kordian Turbaczewski - Fotografia Aranżacyjna

31.03.2021 0 komentarzy
Autor: Ewa Cudnik, @TheBestOfSzczecin, Zdjęcia: Kordian Turbaczewski

Nie od dziś wiadomo, że aby zwiększyć zysk firmy trzeba umieć należycie zaprezentować swój produkt. Kluczem do sukcesu jest często współpraca z fachowcami od fotografii produktowej. Rozmawiamy dziś ze szczecinianinem Kordianem Turbaczewskim, który specjalizuje się w tego typu zdjęciach.


Jego projekty można napotkać w dobrze znanych reklamach telewizyjnych lub opakowaniach produktów znanych nam na co dzień.

 

-----------------------------------

 

Artykuł powstał przy współpracy z  The Best Of Szczecin. Dziękujemy i serdecznie polecamy!

 

-----------------------------------

 


 
Fotografia produktowa to ostatnimi czasy gorący temat. Czym dokładnie zajmuje się Twoja firma?


Jestem właścicielem agencji fotograficzno/filmowej KordianT. Zajmujemy się fotografią i filmem produktowym, ale nie mówię tu o “strzelaniu” zdjęć typu packshot tylko o zdjęciach kreatywnych /aranżowanych. Oczywiście świadczymy wszelkie usługi związane z fotografią produktową.

 

Naszym celem jest odkrywanie, czy też pokazanie produktów w nowej odsłonie. Klienci często mają problem z określeniem dla kogo i jak ma być zaprezentowany produkt. Nie wszyscy producenci zdają sobie sprawę, iż konsumenci czyli ja i ty “kupujemy oczami”. Żeby tak było produkt musi przyciągnąć wzrok. I wtedy pojawiamy się my!

 

Pytamy o grupę docelową, o klientów/odbiorców, porządkujemy te dane i bierzemy się do kreowania koncepcji. Zdjęcie / obraz mówi więcej o produkcie, niż setki słów. Bardzo ważne jest odpowiednie wyczucie i wiedza jak produkt ma zostać zaprezentowany. Tym się zajmujemy na co dzień!

 

 


Jakie zdarzenie zainicjowało u Ciebie zainteresowanie tematyką fotografii i gdzie nabywałeś doświadczenia w tej dziedzinie?


Zaczęło się od wygrania przeze mnie aparatu cyfrowego w jednym z konkursów. Od razu dostrzegłem jakie on daje szerokie możliwości. Moim konikiem w fotografii są zdjęcia makro. Lubię akcentować szczegóły i pokazywać jakość. Jeżeli chodzi o filmy produktowe to skupiamy się na pokazaniu funkcjonalności, tego co wyróżnia dany produkt i detalu!

 

Bardzo istotnym etapem mojej kariery była praca dla jednej z bardziej prestiżowych agencji fotograficznych Packshotfactory w Londynie. Tam poznałem ludzi z pasją o jakiej wcześniej nie słyszałem. To Oni, jako pierwsi pozwolili mi pracować dla największych globalnych marek, mieć totalnie otwarty umysł i robić zupełnie nowe rzeczy.

 

Tam też wyzbyłem się wszelkich kompleksów polskiej zaściankowości, wypracowałem swój warsztat i sumienność pracy.

 


Jakimi cechami odznacza się praca w Twojej agencji? Odnoszę wrażenie, że ją uwielbiasz


Zdecydowanie tak. Praca zespołowa, nieograniczone możliwości i burze mózgu, które robimy za każdym razem przed przystąpieniem do projektu - to mnie uskrzydla. Gdy tworzymy koncepcję - nie ma głupich pomysłów. Wszystkie są mniej lub bardziej realne.

 

Praca z kreatywnymi ludźmi jest przywilejem, z którego dane jest mi skrzętnie korzystać. Uwielbiam robić coś czego wcześniej nikt nie próbował. Albo było to zarezerwowane dla największych graczy. Każdy Klient to nowa historia, nowe możliwości i oczekiwania.

 

Realizujemy materiały dla producentów żywności, sprzętu medycznego, branży moto, sektora odzieżowego, zarówno marek premium, jak i produktów użytku codziennego. Dziś każdy producent potrzebuje zdjęć i filmów. Mamy potwierdzenie we wzroście ich sprzedaży i poczucie, że z naszą pomocą ich zyski rosną. Dzwonią, dziękują - to nas kręci!

 

Przyznam, że przygotowując się do tego wywiadu zaskoczyła mnie ilość rozpoznawalnych fotografii, które są wszechobecne w mediach i telewizji, a są wykonane właśnie przez Was! Jakiego rodzaju konkretne projekty udało Wam się do tej pory zrealizować?


Świetne projekty wykonaliśmy dla klientów z branży spożywczej - nabiał, wędliny - to wielkie kampanie, a efekty naszej pracy oglądamy w TV i na sklepowych półkach. Wiele wprowadzonych pomysłów na prezentacje produktu stało się wzorcem dla konkurencji i trendów.

 

Czujemy się świetnie, gdy konkurencja próbuje nas naśladować. Dumny jestem z tego, że zbudowałem olbrzymie studio foto i studio filmowe dla naszego dużego klienta w branży e-com. Studio zostało tak zaprojektowane by mogło przerabiać ponad 2000 produktów tygodniowo.

 


A co w przypadku gdy wasz klient nie wie jaka jest grupa docelowa dla jego produktu? W jaki sposób pomagacie?


To bardzo utrudnia pracę. Z jednej strony musimy być delikatni wobec klientów, a z drugiej jasno wyłożyć prawdę i zasady jakimi kierują się konsumenci. Zdarza się, iż przeprowadzamy w ramach dodatkowego zlecenia profilowanie klientów docelowych dla produktu, który finalnie mamy zwizualizować za pomocą zdjęć czy filmów.

 

Często jednak jest tak, że te dane są w firmach, ale nikt z nich do naszego spotkania nie korzystał. Nie miał świadomości, że są tak potrzebne do zrobienia zdjęć czy filmów. To ważne by dopasować naszą wizję, do przyszłych odbiorców.

 


Waszymi "modelami" są produkty klientów. W jaki sposób budujecie aranżacje?


Aranżacje, które budujemy np. w przypadku zdjęć artykułów spożywczych są jednorazowe i w większości ze świeżych produktów. Decyzyjność klienta jest bardzo istotna. Mówimy tu o paru godzinach od zbudowania setu do ostatecznej akceptacji klienta. Nie zawsze to się udaje. I niestety pozostaje wtedy budowanie od początku.

 

Zanim jednak przystępujemy do robienia zdjęć czy filmów, znowu analizujemy, rozmawiamy z osobami odpowiedzialnymi za sprzedaż i rozwój danego produktu. Musimy za każdym razem dopasować odpowiednie elementy aranżacji, tak by pokazywały z czego produkt jest stworzony lub z czym można go spożywać. Dobieramy odpowiednią kolorystykę i akcesoria,


Jaka jest przewaga zdjęć aranżacyjnych nad tradycyjną fotografią produktową?


Zdjęcia aranżacyjne są unikatowe - my nie idziemy na skróty. Produkty mają być prawdziwe i najwyższej jakości. Chcemy by były zgodne z oczekiwaniami naszego Klienta (czasami go zaskakiwały), ale nade wszystko chcemy by nasza praca przełożyła się na efekt finansowy - zwiększenie zysków naszego klienta. Ma być zadowolony!

 

Uzupełnieniem naszej oferty, ale też zaspokojeniem potrzeb naszych klientów jest usługa ”filmowania produktu“. Filmowanie pozwala dać jeszcze więcej informacji o produkcie niż zdjęcie, szczególnie gdy istotą produktu jest jego sposób użytkowania, wprowadzone usprawnienia, zastosowanie nowych rozwiązań - jak w przypadku samochodów czy wózków inwalidzkich.

 

Ale przede wszystkim daje niemal namacalny efekt dla klienta. Dodając odpowiednią muzykę wprowadzamy klienta w nastrój odpowiedni do danej prezentacji.

 

 

Na czym skupiacie się w najbliższych miesiącach?


Nasz plan to rozbudowa zespołu, zaproszenie do współpracy nowych klientów. Dopieszczenie tych, którzy są z nami od lat i mimo trudnych czasów wspieramy się wzajemnie.

 

Naszym celem jest przekonanie, jeszcze niezdecydowanych do korzystania z usług jakie świadczymy – do pozyskiwania Klientów na wykonywanie zdjęć aranżacyjnych, które mają zachęcać konsumentów, wzbudzać potrzebę oraz filmów produktowych, które tak nieziemsko generują sprzedaż przenoszącą się do internetu. Dlatego zachęcam do pytań oraz odwiedzenia naszej strony.


tel. 504 447 100
www.instagram.com/kordiant__productphotography
www.kordianT.com

 

 

Kordian Turbaczewski - Fotografia Aranżacyjna

Kordian Turbaczewski - Fotografia Aranżacyjna

Komentarze

Komentarze

Brak komentarzy.

Nie ponosimy odpowiedzialności za treść wypowiedzi zawartych w komentarzach i opiniach publikowanych przez Czytelników niniejszego serwisu. Publikowane komentarze są tylko i wyłącznie prywatymi opiniamii użytkowników serwisu. Zachowujemy oryginalną pisownię nadesłanych komentarzy.